Який номер телефону Диспетчерської служби?

Телефон диспетчерської служби Дарницького району м. Києва: (044) 500-81-09

 

Хто буде готувати документи на заявку участі в програмі 70/30?

Механізм реалізації міської програми співфінансування визначено рішенням Київської міської ради від 22 грудня 2016 року № 780/1784 із змінами. Ініціативна група обирає вид робіт та заповнює форму заявки та надає її до КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дарницького району м. Києва». Комунальне підприємство надає ініціативній групі дефектний акт та суму орієнтовного кошторису. Питання проведення капітального ремонту, затвердження кошторису капітального ремонту та вибір уповноваженої особи відноситься до компетенції зборів співвласників (або загальними зборами у випадку ОСББ) та оформлюється протоколом.

 

Який принцип розрахунку за послугу з утримання будинків, споруд та прибудинкової території?

Послуга з утримання розраховується в залежності від площі помешкання, згідно тарифів, затверджених розпорядженням  КМДА № 668 від 6 червня 2017 року «Про встановлення тарифів та структури тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та внесення змін до деяких розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)».

 

Керуюча компанія чи ЖЕК мають контролювати якість надання іншими компаніями послуг?

На сьогодні більшість споживачів комунальних послуг мають прямі договори з постачальниками послуг (Київтеплоенерго, Київводоканал, Київські Електричні Мережі то що). З метою контроля за зняттям показників, проведення розрахунків чи у разі отримання послуги неналежної якості Вам необхідно звернутись до надавача послуг.

КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дарницького району м. Києва», як організація що обслуговує внутрішньобудинкові мережі, співпрацює з надавачами послуг, але не наділено повноваженнями щодо контролю.

 

Ким здійснюється вивезення сміття з прибудинкових територій?

Вивезення відходів з територій прилеглих до житлових будинків комунальної власності здійснюється відповідно укладеного з комунальним підприємством виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київкомунсервіс» договору про надання послуг з вивезення побутових відходів.

 

Куди звернутись, якщо не працює ліхтар або двір погано освітлюється?

Згідно Правил благоустрою Києва над кожним входом у будинок або поряд з ним повинні бути світильники, які освітлюють основний вхід, запасний або технічний вхід та пішохідну доріжку завдовжки 4 м біля основного входу в будинок.

У разі несправності освітлення звертайтесь до КП «Київміськсвітло». Також ви можете звернутись в Контактний центр міста Києва за номером 1551 (зі стаціонарного та мобільного); (044) 205-73-37 (з міжміського) або за телефоном гарячої лінії із питань ЖКГ – 1557 або (044) 500-1557.

 

Низька температура опалення. Що робити?

Опалення повинно відповідати стандартам надання послуг, що закріплені Постановами КМУ № 630 від 21 липня 2005 р. «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення…»  та № 151 від 17 лютого 2010 р. «Про затвердження Порядку проведення перерахунків…», в іншому разі треба звертатись до постачальника з вимогою відновити належне обслуговування та провести перерахунок розміру плати.

Стандарти опалення:

  • температура повітря в житлових приміщеннях має становити 18°C та 20°С у кутових кімнатах;
  • виняток можуть складати відхилення протягом 12 годин на добу раз на місяць;
  • якщо показники нижчі, громадяни мають право на перерахунок сплати за послуги після звернення до свого постачальника опалення для обстеження приміщення.

Правила перерахунку:

  • перерахунок проводиться тільки якщо у вас немає теплових лічильників та належним чином утеплене житло;

перегляд суми до сплати проводиться тільки після звернення до постачальника послуги зі складанням відповідних документів за результатами обстеження квартири;

  • сума за централізоване опалення буде знижена на 5% за кожний градус відхилення від норми (при зниженні температури з 18°C до 12°C у житлових приміщеннях та з 20°C до 14°C – у кутових);
  • якщо ж температура нижча 12°C в житлових приміщеннях та 14°C у кутових відповідно – плата не нараховується.

Для перерахунку платежу за опалення для клієнтів КП “Київтеплоенерго” слід звернутись до центрів обслуговування та залишити заявку на обстеження, після чого буде проведено заміри та складено акт-претензію про неналежне надання послуг.

 

Відсутнє опалення. Що робити?

Послугу централізованого опалення більшості мешканців міста Києва надають дві теплопостачальні організації – ПАТ «Київтеплоенерго» та ТОВ «Євро-Реконструкція».

Якщо у вас відсутнє опалення, звертайтесь:

до Диспетчерської служби міста Києва (ПАТ «Київтеплоенерго») за телефонами 1557;

до ТОВ «Євро-Реконструкція» за телефоном (044) 2922525.

 

Що робити при аварії чи засміченні каналізації?

У разі аварії чи засмічення каналізації необхідно звернутися до ПрАТ «АК «Київводоканал»: оформити звернення на сайті (кнопка «Запитати») або зателефонувати на аварійну гарячу лінію за номером 15-81 чи (044) 200-73-01.

 

Як провести збори мешканців в умовах карантину? Чи є альтернативне рішення в умовах карантину? Чи можна провести письмове опитування по всім квартирам без проведення традиційних зборів? Дані про власників ініціативна група отримала. Але ми не встигли провести установі збори для створення осбб і збори по вибору управителя до карантину.

Проведення «класичних» зборів співвласників в умовах карантину звичайно неможливо. Але, якщо співвласники мають бажання обрати управителя та укласти договір можливо провести заходи не порушуючи умов карантину.

По-перше розмістити оголошення не за 10 днів до дати зборів а як можна раніше.

По-друге обговорення всіх питань винесених на збори перенести в «онлайн» площину, для цього зараз є багато засобів: групи в месенджерах чи соціальних мережах. Інформацію щодо груп треба також розмістити на оголошеннях.

По-третє для зборів співвласників необхідно не менше 3 співвласників, які мають бути в масках і печатках, а також не наближатись одне до одного ближче ніж 1,5 м. Письмове опитування треба також проводити з дотриманням вимог карантину.

Також при проведені опитування необхідно врахувати необхідність виключити контакт з так званою групою ризику (людей похилого віку та тих хто має хронічні захворювання), Перевірте, можливо їх голоси не будуть визначальними та не вплинуть на результати голосування, але обов’язково проінформуйте їх про питання які винесено на збори співвласників та роз’ясніть необхідність таких заходів (за допомогою онлайн сервісів або по телефону).

 

Як співвласники будинку можуть погоджувати кошторис на дефектний акт при його складанні і контролювати його виконання при роботі з керуючою компанією?

Ініціативна група: – бере участь у обстеженні будинку, погоджує дефектний акт та кошторис робіт і приймає участь в підписанні акту виконаних робіт.

 

Як співвласники будинку можуть скласти кошторис для поточного ремонту без даних щодо технічного стану будинку. Наприклад: внутрішньо будинкові комунікації, покрівля, ТП, тощо.

Для цього спільно з ініціативною групою проводяться комісійне обстеження та визначаються питання, які потребують першочергового вирішення відповідно чого складаються дефектні акти.

 

Власність спільного майна багатоквартирного будинку.

Запитання:

Доброго дня. Поясніть, будь ласка, чи все майно у багатоквартирному будинку (ліфти, комунікації, сходи, допоміжні приміщення тощо) належать співвласникам? Представники міської влади запевняють, що інженерні мережі до моменту взяття будинку в управління співвласниками, належать компанії, яка за рішенням міської ради, управляє будинком. Дякую. З повагою.

Відповідь:

Відповідно до статей 1, 4 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» власники квартир та нежитлових приміщень є співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку.

Статтею 317 Цивільного кодексу України передбачено, що власникові (співвласникам) належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

Згадана стаття 1 закону визначає, що спільне майно багатоквартирного будинку — приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.

 

Як передати показання лічильників?

Для коректних нарахувань потрібно щомісяця передавати показання квартирних лічильників.

Передати показання лічильників води та опалення можна будь-яким зручним способом з 5-го числа по останній день поточного місяця, а саме:

  1. через особистий кабінет на сайтах:
  • КК «Центр комунального сервісу», покрокова інструкція з реєстрації в особистому кабінеті ЦКС;
  • КП ГІОЦ;
  • ПрАТ «АК «Київводоканал» – приймаються показання лічильників холодної води для нарахувань за водопостачання. Показання лічильників гарячої води надаються лише для здійснення обліку водовідведення, тому для отримання коректних нарахувань за гаряче водопостачання, оберіть, будь ласка, будь-який інший спосіб з перелічених;
  • КП «Київтеплоенерго» – передача показань лічильників гарячої води та опалення.
  1. за телефоном контакт-центру КК «Центр комунального сервісу» (044) 247-40-40 та 0 800 404 407;
  2. за телефоном контакт-центру ПрАТ «АК «Київводоканал» (044) 202-02-02 (приймаються показання лічильників холодної води для нарахувань за водопостачання. Показання лічильників гарячої води надаються лише для здійснення обліку водовідведення, тому для отримання коректних нарахувань за гаряче водопостачання, оберіть, будь ласка, будь-який інший спосіб з перелічених);
  3. при оплаті за спожиті послуги у будь-якій банківській чи фінансовій установі та у платіжних терміналах.

Важливо! Якщо у Вас встановлено квартирний водонагрівач, для отримання коректних нарахувань, Вам потрібно щомісяця передавати показання лічильників гарячої води, навіть якщо попередні не відрізняються від поточних.

 

Встановлено бойлер. Що робити?

Якщо у Вас встановлено бойлер, потрібно щомісяця надавати показання будь-яким зручним способом для уникнення нарахувань за показаннями загальнобудинкового лічильника або за нормами споживання, навіть при нульових показаннях витрат.

 

Відсутні лічильники. Як відбуваються нарахування?

У разі відсутності квартирних лічильників нарахування проводяться згідно з показаннями загальнобудинкового лічильника. Від загального обсягу споживання віднімаються обсяги споживання, визначені споживачами самостійно на підставі показань квартирних засобів обліку, а отримана різниця ділиться між усіма споживачами, у яких відсутні квартирні засоби обліку, пропорційно кількості проживаючих у помешканні.

 

Несплата за комунальні послуги при непроживанні у квартирі.

Запитання:

В квартирі не проживаю. Як не платити за комуналку?

Відповідь:

Оскільки заборгованість вже нарахована у зазначеному розмірі, вбачається, що це було здійснене за “старим” Законом України “Про житлово-комунальні послуги”.Відповідно до його пункту 6 частини 1 статті 20, споживач має право на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім’ї при відповідному документальному оформленні, а також за період фактичної відсутності житлово-комунальних послуг, визначених договором у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з наданими роз’ясненнями Мінрегіону від 09.12.2014 (посилання), реалізація цієї норми здійснюється згідно з Правилами та типовим договором, затвердженими постановою КМУ від 21 липня 2005 р. № 630, якими визначено (у пункті 29), що споживач має право на:

зменшення розміру плати у разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім’ї на підставі письмової заяви споживача та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання;

несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача і членів його сім’ї (у разі відключення виконавцем холодної та гарячої води і опломбування запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) та відновлення надання послуг шляхом зняття пломб за свій рахунок протягом доби згідно з письмовою заявою.

У зазначеному роз’ясненні вказано, що законодавством України не передбачено механізму зменшення розміру плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у разі тимчасової відсутності споживача. Тому власники квартир мають оплачувати послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, якщо вони фактично надаються обслуговуючою організацією для будинку.

 

Ремонт у під’їзді власними силами.

Запитання:

Підкажіть, чи можу я по закону самостійно, за свій рахунок, зробити косметичний ремонт в під’їзді? Якщо так, то чи потрібно мені в якійсь державній структурі це завірити? Не можу самостійно знайти в інтернеті документи по цьому питанню. Будинок багатоквартирний в Києві, без ОСББ, на обліку у державній керуючій компанії. Дякую.

Відповідь:

Відповідно до статті 7 Закону України “Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку” співвласники зобов’язані забезпечувати належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку; забезпечувати технічне обслуговування та у разі необхідності проведення поточного і капітального ремонту спільного майна багатоквартирного будинку. Цією ж статтею визначено, співвласники зобов’язані забезпечувати додержання вимог житлового і містобудівного законодавства щодо проведення реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення приміщень або їх частин.

Відповідно до статті 10 цього ж закону, співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею.

До повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про проведення поточного і капітального ремонтів, реконструкції, реставрації, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку та визначення підрядників для виконання таких робіт.

Співфінансування:

https://dzki.kyivcity.gov.ua/content/prezentaciya-mehanizmu-spivfinansuvannya.html

Передача показників квартирних лічильників:

https://dzki.kyivcity.gov.ua/content/nadannya-pokaznykiv-lichylnykiv.html